Залізниця в Черкасах з’явилася в 1876-му році, а залізничний міст через Дніпро лише в 1912-му

Залізнична станція «Черкаси» — пасажирська та вантажна лінійна залізнична станція Одеської залізниці.
Своєму відкриттю станція завдячує розвитку цукрової промисловості в регіоні, а саме заводам Бобринських, та значним врожаям зернових культур.
Перша залізнична станція була збудована 1876 року і являла собою дерев’яний барак на півтора десятки місць для очікування.
Вокзал був обладнаний самоваром та буржуйкою, що було на той час мірилом комфортності. В кінці XIX століття колія залізниці пролягала безпосередньо через місто, по діагоналі через кути перехресть вулиць Надпільної — Пастерівської та бульвара Шевченка — вулиці Кривалівська, і продовжувалась далі по сучасній вулиці Героїв Сталінграда до пристані на Дніпрі. Кінцевою зупинкою була залізничні станція «Черкаси-пристань», від якої також йшло відгалуження до цукрового заводу.
У 1912-1914 роках був побудований залізичний міст та відкрита гілка до станції Золотоноша. В районі лісу біля сучасної бласної лікарні було побудовано залізничну платформу, яка обслуговувала курорт Соснівка. Ця платформа була з’єднана з залізничним
вокзалом, пристанню на Митниці, станціями Заводська та Змагайлівка.
За цим маршрутом курсували міські поїзди, що грали роль громадського траспорту.
У 1913 — 1914 роках залізничний вокзал був повністю переобладнаний.
У 1961 році розпочалося будівництво залізничного вокзалу з автостанцією, загальний вигляд будівлі та навколишній архітектурний ансамбль зберіглися до наших днів.
З боку вулиці Красовського зберіглися залишки паровозного депо, збудованого на початку 20 ст.