Соціальна реклама

Закон України «Про рекламу» визначає, що соціальна реклама – це інформація будь-якого виду, розповсюджена в будь-якій формі, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку.

Соціальна реклама спрямована на зміну моделей суспільної поведінки і залучення уваги до проблем соціуму. Вона істотно відрізняється від державної і політичної реклами. Соціальна реклама включає в себе інформаційні, популяризаторські й соціальні послуги.

ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО НАШ ТЕЛЕКАНАЛ, ФОРМАТ, АУДИТОРІЮ ТА ІСТОРІЮ

Соціальна реклама є одночасно видом мистецтва, компонентом соціальної політики та механізмом впливу на формування громадської думки. Найвідомішими прикладами такої реклами є кампанії по боротьбі з наркотиками, дотриманню правил дорожнього руху, пропаганда здорового способу життя, охорона довкілля та інші.

Проте найчастіше до ЗМІ звертаються з проханнями розповсюдити інформацію, яка є не соціальною рекламою, а, швидше, інформуванням населення про діяльність органів виконавчої влади різного рівня. Звісно ж, хочуть отримати послугу безкоштовно, тобто, у вигляді благодійної допомоги.

Зі складом аудиторії телеканалу "Антена" можна ознайомитися у розділі ПРО НАС.

Разом із тим держава постійно підвищує вартість різноманітних послуг, ліцензійних зборів, інших платежів, податків та зборів і вимагає жорсткого дотримання відповідного законодавства. Знижок чи пільг, зокрема, для телерадіоорганізацій, які погоджуються транслювати інформацію про діяльність органів виконавчої влади безоплатно, держава не передбачає.

В Україні діє закон «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», яким передбачено, що «офіційна інформація органів державної влади та органів місцевого самоврядування (далі - офіційна інформація) (...) доводиться до відома населення в порядку, встановленому Конституцією України, законами України «Про інформацію» та «Про доступ до публічної інформації», цим Законом».

Законодавство України про телебачення і радіомовлення складається з Конституції України, Закону України «Про інформацію», Закону України «Про телебачення і радіомовлення», законів України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України», «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», «Про телекомунікації», «Про радіочастотний ресурс України», міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Як бачимо, про закон «Про благодійну діяльність та благодійні організації» не йдеться.

Недержавні засоби масової інформації висвітлюють діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування на умовах, передбачених в укладеній між цими органами і редакціями засобів масової інформації угоді. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування у своїх кошторисах ЗОБОВ'ЯЗАНІ передбачати витрати на висвітлення своєї діяльності засобами масової інформації, а видатки на фінансування засобів масової інформації щодо висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування передбачаються у Державному бюджеті України та в місцевих бюджетах окремо.

Перший цілодобовий новинний телеканал Черкас