Протікає покрівля над багатьма квартирами, замикає електромережа, опадає плитка з будинку, пів року немає двірника. У таких умовах до останнього часу жили мешканці однієї черкаської багатоквартирки. Кажуть: створили ОСББ, аби самостійно наводити лад у будинку, а в наслідку — голова ігнорує мешканців та їхні проблеми. Вирішувати аварії доводиться додатково власним коштом.

Останні понад два роки на Канівській, 5 існувало ОСББ. За цей час будинок отримав нові проблеми: пішли тріщини по стінах через постійні пориви мереж, прибудинкова територія стала занехаяною, а дах почав протікати в більшій кількості місць. Кошти ж за управління списувалися регулярно. Та, попри це, голова об’єднання перестав відповідати на дзвінки співвласників.

Навіть тоді, коли опадала плитка з будинку, текла покрівля над верхніми квартирами, і від цього замикало електромережу на сходових клітинах, він не з’являвся. Про це розповідає мешканка Канівської, 5 Надія Колайдо.

— Буквально нещодавно, перед першим снігом, трапилася аварійна ситуація в шостому під’їзді. Вода текла просто по стінах коридорів та сходів. Сусідці довелося власним коштом ремонтувати покрівлю над квартирою. Така ж плачевна ситуація з дахом і в інших під’їздах, — нарікає пані Надія. — У першому — пішли тріщини, бо постійно проривало каналізацію, а ремонтом ніхто не займався. Двірника в нас не було останні шість місяців. Щоб територія не перетворилася на смітник, ми самостійно виходили на прибирання. Фактично опинилися в незрозумілій ситуації: голова ОСББ на наші дзвінки не відповідав, і як витрачалися наші кошти, ми теж не знали.

Через це більшість співвласників узагалі перестали сплачувати в ОСББ. Мешканка однієї з квартир Зоряна розповідає: біля її помешкання двічі ставалося загорання в електрощитовій. Навіть тоді додзвонитися до голови вдалося, лише коли набрали його з невідомого номера телефону. 

—  Я пригрозила, що напишу на нього заяву, бо він не виконує свої обов’язки. Після цього о 22 годині почула, що біля електрощитової хтось є. Вийшла, попросила ту людину представитися, відповіді не отримала. Як з’ясувалося, це просто знайомий голови, який на його прохання прийшов глянути на наш щиток. Але цим усе й закінчилося, ніяких ремонтних робіт не було. При тому, що в нас двічі виникало загорання, біля щитка був дим. Навіть страшно уявити, що могло б трапитися, — каже жінка.

Коли люди зрозуміли, що з нинішнім головою ані профілактичних оглядів, ані поточних ремонтів будинку не побачити, почали шукати альтернативу. Спершу провели опитування про те, чи задоволені вони станом будинку та роботою керівника ОСББ. Далі — організували збори та вирішили змінити форму управління й тариф. 

На початку грудня співвласники підписали договір із управлінською компанією «Нова якість». Сам тариф із 5 грн підняли до 5,95 грн за квадратний метр. Кажуть, що пішли на цей крок свідомо та розуміють, що й цих коштів не вистачить на капітальні роботи. Тому нині планують взяти участь у програмі «Енергодім».

— Я читала, що держава фінансово підтримує ОСББ через цю програму енергомодернізації, а Черкаси – на сьомому місці за кількістю поданих заявок. І ми також плануємо. Наш будинок фактично в аварійному стані, і ми хочемо його капітально відремонтувати. До того ж — розташований практично на в’їзді в місто з боку Канівщини. Можна сказати, є обличчям Черкас. Та зараз воно – із гнилими трубами, дірявою покрівлею й небезпечним фасадом. 
 

Співвласники Канівської, 5 кажуть: на своїй прибудинковій території вже бачили роботу двірника управлінської компанії та навіть познайомилися з майстринею по роботі з населенням. Радіють, що тепер цілодобово в будь-якій аварійній ситуації мають до кого звернутися.

Ця багатоквартирка — уже сьоме ОСББ, яке підписало договір на управління з «Новою якістю». У компанії додають, що з такими будинками зазвичай удається продуктивно співпрацювати завдяки активності мешканців.

Від editor