Нагадаємо, що у Черкасах зареєстровано 440 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Міська влада активно підтримує ці об’єднання через програми співфінансування, які передбачають фінансову допомогу для капітальних ремонтів будинків, ліфтів, встановлення енергоефективного обладнання тощо. Наприклад, витрати на ремонт або модернізацію ліфтів в ОСББ міста розподіляються між місцевим бюджетом та мешканцями будинків.
Міський бюджет покриває 70% вартості робіт, а мешканці сплачують залишок — 30%. Такий підхід сприяє розвитку ОСББ, підвищенню якості життя мешканців міста і допомагає підтримувати ліфти у належному технічному стані.
Дивіться також: Міськрада закликає черкаські ОСББ скористатися програмою компенсації за ремонт ліфтів
Щочотири роки черкаські ліфти мають проходити перевірку технічного стану і в разі якихось зауважень — капітальний ремонт, розповів заступник директора – начальник управління житлово-комунального господарства департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради Андрій Наумчук. У 2024 році в міському бюджеті заплановано 7,5 млн грн на відшкодування вартості капітальних ремонтів ліфтів, із яких на суму 1,6 млн грн вже укладено договори.
Найближчим часом будуть відремонтовані інші ліфти, що потребують оновлення, і до кінця року всі заплановані кошти будуть спрямовані на покращення роботи ліфтового обладнання.
Процедура технічного огляду та ремонту ліфтів завжди передбачає залучення ліцензованих компаній, які на замовлення ОСББ проводять діагностику стану обладнання та визначають необхідний обсяг робіт. Якщо ліфтове обладнання у нормальному стані і суттєвих проблем не виявлено, мешканці можуть навіть не помітити, що ліфт проходив технічний огляд.
Після завершення і оплати ремонту ОСББ подає до міської ради документи на відшкодування 70% витрат, яке зазвичай відбувається протягом поточного бюджетного року. У середньому вартість планового капітального ремонту одного ліфта складає близько 50 тис. грн.
При аварійних ситуаціях, які, на жаль, також трапляються, вартість ремонту і його тривалість залежать від вартості деталі, яка вийшла з ладу. До того ж у таких випадках ліфт зупиняється на довше і мешканці під’їзду беруть участь у фінансуванні аварійно-ремонтних робіт окремими цільовими внесками. При цьому варто знати, що необхідність капітального ремонту ліфту залишається і після заміни деталі, що вийшла з ладу.
Також вартість капітального ремонту ліфтів не входить у тариф на управління будинком. У тариф включено лише технічне обслуговування та електроенергія для ліфтів, а також забезпечення систем диспетчеризації в ліфтах.
— Тому закликаю всіх мешканців звернути увагу на безпеку ліфтів і на зборах підтримувати рішення про капітальний ремонт. В іншому випадку ліфти можуть бути зупинені у зв’язку з виходом із ладу якоїсь критично важливої деталі, заміна якої входить до складу саме капітального ремонту, а не тих робіт, що входять у плату за обслуговування ліфтів, — зауважує Андрій Наумчук.
Крім ОСББ, у місті є будинки, що належать, зокрема, ЖБК. Для них також у міському бюджеті передбачено кошти на співфінансування ремонту ліфтів — цьогоріч це 1 млн грн і лише 4 заявки, хоча, каже Андрій Наумчук, там набагато більше ліфтів, які потребують капітального ремонту.
У департаменті ЖКК наголошують: обслуговуюча компанія несе повну відповідальність за технічний стан ліфтів і всі можливі наслідки у разі недотримання вимог. Необхідно суворо дотримуватися термінів проведення капітальних ремонтів, щоб мешканці багатоповерхівок могли безпечно та безперебійно користуватися ліфтами.