Нещодавно у Черкасах рішенням міської ради було перейменовано 10 топонімів, зокрема вулиць, провулків та узвозів. Багато жителів міста висловили занепокоєння, оскільки вважають, що їм доведеться переоформляти усі документи. Начальник відділу загально-правових питань департаменту управління справами та юридичного забезпечення Олександр Мазур відповів на найбільш поширені питання. Отже:
Місце реєстрації у паспорті
Так звану “прописку” обов’язково змінювати не потрібно По-перше, зміна назви вулиці не є зміною місця проживання, а, по-друге, чинним законодавством не передбачено обов’язку змінювати “штамп” у паспорті у зв’язку зі зміною назви вулиці. Обов’язково вносити зміни до документів на житло, нерухомість також не потрібно. Тому документи залишаються чинними й ніхто не має права вимагати їх заміни.
Зміни до документів про право власності на нерухоме майно необхідно буде вносити лише якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість.
Як діяти підприємцям у зв’язку з перейменуванням? Підприємці так само зможуть змінити дані про назву вулиці в загальному порядку при внесенні змін до своїх установчих документів. Щоправда, певних додаткових витрат можуть зазнати ті юридичні особи, які мають бланки і штампи зі старими назвами.
Вартість перейменування для міста
Уся вартість перейменування для місцевого бюджету – це кошти, витрачені на виготовлення нових табличок та дорожніх знаків з покажчиками. При цьому за заміну табличок на багатоквартирних будинках не доведеться додатково сплачувати, оскільки тариф на утримання будинку передбачає цю статтю витрат.
Перейменування і субсидії
Усі реєстри громадян мають бути приведені у відповідності до нових назв.
вний час там паралельно “співіснуватимуть” старі та нові назви. Тому зміна найменування вулиці не є підставою для відмови в отриманні субсидії.