19 липня Служба автомобільних доріг у Черкаській області намагалась провести тендерне засідання. Предметом торгів мав стати поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-01 Київ-Знам’янка на ділянці км 205+280 – км 213+000.

Претендентами на виконання робіт стали три фірми: ТОВ «Трансстроймеханізація», ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» та ТОВ «ПБС».

Грошовий обсяг ремонтних робіт складав 100 млн гривень. Звичайно, це ласий шматочок для будь-якого підрядника. Адже, як показує практика, ремонт доріг в Україні – це дуже прибуткова справа. Проте із запровадженням в Україні системи електронних держзакупівель «ProZorro», шанси відмити гроші на таких роботах в рази зменшується.

У вересні 2015 року в Україні вступив в силу закон про державні закупівлі, а саме про ідентифікацію кінцевих бенефіціарів. Тобто, фірма, яка чітко не вказала інформацію про власника не має права брати участь у тендерах.

На практиці це виглядає так: замовник може прийняти рішення про відмову учаснику у процедурі відкритих торгів та зобов’язаний відхилити пропозицію, якщо у Єдиному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців відсутня точно інформація про кінцевих бенефіціарів. Такий механізм був створений задля прозорості процедури відкритих торгів та протидії відмивання коштів через підставні та фіктивні компанії.

ТОВ «Трансстроймеханізація», фірма, яка подала свою пропозицію на виконання ремонтних робіт, за даними, Єдиного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, має юридичне місцезнаходження у Києві. Проте на сайті зазначено, що засновниками є фірма з Болгарії та Чорногорії, а кінцевим бенефіціарієм є товариство з обмеженою відповідальністю, юридичне місцезнаходження якого Рим, Італія. Отже виникають питання, щодо прозорості виконання процедури розкриття пропозицій з конкурсних торгів на закупівлю послуг.

Примітним фактом є те, що на засіданні тендерної комісії 19 липня активістами, які були присутні на процедурі розгляду пропозицій було представлено відео, на якому була зафіксована дорожня техніка ТОВ «Трансстроймеханізація». А найцікавіше, що відео було зняте за тиждень до початку тендеру на ділянці дороги, де мали б відбутись вищевказані ремонтні роботи. Зрозуміло, що підрядник на виконання робіт був заздалегідь визначений, а тендер – проста формальність.

Ми сподіваємось, що відповідні органи зацікавляться діяльністю Служби автомобільних доріг в Черкаській області, щодо процедури проведення сумнівних тендерів. Адже ТОВ «Трансстроймеханізація» неодноразово фігурувало у багатьох відкритих торгах на виконання ремонтних та будівельних робіт.

Від Editor