«Нова якість» пояснила, які 14 послуг входять у тариф, а також скільки щомісяця збирає, витрачає та накопичує будинок

Одні будинки збирають на управління кількасот гривень щомісяця, інші – десятки тисяч. Та незалежно від суми нарахувань мешканці всіх багатоквартирок вимагають відповіді на одне й те ж питання: «На що витрачають їхні кошти?». Тому пояснюємо, які ж 14 послуг входять у тариф, а також скільки щомісяця збирає, витрачає та накопичує будинок.

Аби не узагальнювати, проаналізуємо витрати на прикладі реальної багатоквартирки, яку обслуговує «Нова якість». Мова піде про Прикордонника Лазаренка, 26. Цьому будинку вже 41 рік. В експлуатацію його здали ще в 1980. У дев’ятиповерхівці – чотири під’їзди та 144 квартири. Тариф на управління тут складає 5,53 гривні за квадратний метр. Щомісяця за цю послугу нараховують 44 831 гривню. Четвертина бюджету – накопичувальний фонд будинку. Решта коштів – щомісячні витрати на управління.

За 26 місяців по будинку:

– нараховано – 1 183 165 грн;

– сплачено – 1 054 874 грн;

–  заборговано – 128 291 грн.

На що витрачаються кошти?

У тариф закладено щонайменше 14 послуг. Частина витрат є сталими щомісячними, ще частина послуг – сезонні, однак кошти на них акумулюються упродовж року. І не забуваємо про накопичувальний фонд будинку – залишок коштів після оплати обов’язкових витрат. 

А тепер – від загального до конкретного. Аналізуємо постійні витрати на Прикордонника Лазаренка, 26:

технічне обслуговування ВДСО, електромереж, мереж газопостачання – 10 780 грн;

прибирання приміщень загального користування (підвалів) – 580 грн;

придбання електроенергії для місць загального користування – 2740 грн;

обслуговування рахунку будинку – 2246 грн;

обслуговування системи диспетчеризації – 1293 грн;

прибирання прибудинкової території – 7400 грн;

обслуговування димовентканалів – 720 грн;

винагорода управителя – 6478 грн;

прибирання від снігу – 190 грн;

дератизація – 203 грн;

дезінсекція – 232 грн;

інші роботи – 1141 грн.

У переліку послуг є ті, які будинок отримує постійно, а відповідно кошти за них списуються щомісяця. За загальними назвами – робота кол-центру, аварійних бригад, сантехніків, електриків та інших фахівців компанії. За частину ж робіт кошти нараховуються щомісяця, але списуються з рахунку по факту виконання. Серед таких – прибирання прибудинкових територій від снігу та інші роботи (наприклад, покос трави).

Щомісячні витрати цієї багатоквартирки на всі наведені послуги складають 76% її місячного бюджету.

Куди йде решта?

Залишок коштів – 24% від нарахувань – щомісяця складають накопичувальний фонд будинку. На Прикордонника Лазаренка, 26 – це в середньому 10 915 грн. На що їх витрачають? Переважно на поточні ремонти конструктивних елементів, технічних пристроїв та елементів зовнішнього упорядження. Розшифруємо, що це означає для багатоквартирки.

За два роки коштом накопичувального фонду тут виконали наступні роботи:

  • поточний ремонт внутрішньобудинкових систем;
  • установлення поштових скриньок (2 під’їзди); 
  • навантаження, вивезення та утилізація гілля; 
  • установлення нової пісочниці й заміна піску;
  • виготовлення та встановлення лав і паркану;
  • поточний ремонт асфальтового покриття; 
  • збирання та вивезення опалого листя; 
  • благоустрій прибудинкової території; 
  • спецодяг, інвентар та інструменти;
  • ремонт дитячого обладнання; 
  • промивка системи опалення;
  • ремонт під’їзду та покрівлі; 
  • ремонт електромереж; 
  • енергетичний аудит; 
  • видалення пеньків; 
  • обрізка дерев.

Загалом на ці потреби витратили понад 300 тисяч гривень. І, попри заборгованість у майже третину цієї суми, мешканці продовжують лишати заявки на нові роботи.

Ознайомитися зі звітом витрат по вашому будинку можна на сайті управлінської компанії. Для цього потрібно зайти в особистий кабінет та ввести логін і пароль, які вказані на вашій платіжці за управління багатоквартиркою.

Що буде з невиконаними зверненнями?

Якщо це не аварійні роботи, то вони чекатимуть, поки на рахунку будинку з’являться кошти. На Прикордонника Лазаренка, 26 таких набереться з десяток. Це й установлення поштових скриньок для ще 72 квартир, ремонт у під’їзді,  герметизація міжпанельних швів та ремонт даху, обрізка ще частини дерев, установлення лави тощо.

На аварійні ж виклики ми реагуємо миттєво. Бригада фахівців на місце прибуває не пізніше ніж упродовж години. Під час надходження такої заявки ми не зважаємо:

– на час доби (три аварійки та аварійно-ремонтна бригада працюють цілодобово);

– рівень проплат по будинку.

Цього разу ми проаналізували потреби та витрати середньостатичної багатоквартирки Черкас. А незабаром – покажемо, скільки збирає коштів будинок на 8-12 квартир, а скільки – на понад три сотні, і на що витрачаються гроші мешканців.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.