Трапляються ситуації, коли при розрахунку в магазині, виявляється, що ціна на товар в чеку значно більша, ніж була вказана на ціннику.

В такому випадку для нас важливо знати свої права як споживача, зокрема згідно Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон).

Частиною 1 статті 15 Закону передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору.

⁎ Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

⁎ Інформація про продукцію повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції.

Частиною 3 статті 15 Закону встановлено вимоги до цінника.

Так, продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов’язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.

⁎ Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння.

⁎ Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов’язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі, зобов’язані реалізовувати товари за умови наявності цінника на товар – Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Якщо споживач бачить одну ціну на ціннику певного товару та хоче сплатити саме цю ціну, проте на касі під час розрахунку виявляється, що ціна на товар є іншою – без сумнівів, у такому випадку порушені ваші права як споживача.

При виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар насамперед слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку.

За інформацією ГУ Держпродспоживслужби у Черкаській області

Від editor