У черкаському ЦНАПі запроваджено адміністративний сервіс «Ветеран», спрямований на спрощення доступу до послуг для ветеранів/ок та членів їхніх сімей. Цей сервіс функціонує за принципом «єдиного вікна» і пропонує понад 20 обов’язкових безкоштовних послуг, а також 340 інших послуг, вартість яких регулюється законодавством. Ветерани можуть записатися через електронну чергу або за допомогою ботів у Telegram та Viber.

Юридична основа створення сервісу та його мета

Згідно із Законом України «Про статус ветерана війни…» та розробленими рекомендаціями при черкаському ЦНАПі було створено адміністративний сервіс «Ветеран». Загалом ці сервіси створюються по всіх областях на захист ветеранів і ветеранок, щоб у них не було бюрократичних проблем і можна було звернутися в один сервісний центр і отримати максимально можливий обсяг послуг. На теперішній час такі сервіси створюються саме при ЦНАПах, оскільки ці установи вже надають велику кількість інших адміністративних послуг.

Перелік послуг і вартість

— Якщо ветеран до нас звернувся, ми повинні надати йому всі потрібні послуги. Наразі обов’язкових послуг 20 (вони надаються безкоштовно), і 340 — це ті адміністративні послуги, що вже надаються у ЦНАПі. Їхня вартість або пільги на оплату встановлені законами, — каже заступниця начальника управління – начальник відділу – адміністраторка ЦНАПу Інна Кравченко.

Сайт і онлайн-інструменти для ветеранів

На сайті ЦНАПу https://cnapck.gov.ua/ створено окреме «Єдине ветеранське вікно», яке надає користувачам доступ до Соціального путівника та бази знань для ветеранів, що містить інформацію про послуги та пільги, якими можуть скористатися ветерани.

Тут же є Платформа ветерана «Черкаський вимір», де можна дізнатися про сервіси, послуги та пільги для учасників бойових дій, ветеранів/ок та членів їхніх сімей, які проживають у Черкасах.

Про гарантії і пільги, про надання статусів учасника бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасника війни, члена сім’ї загиблого, тощо можна дізнатись у Базі знань ветерана від Міністерства у справах ветеранів України.

Команда, яка працює з ветеранами

За цією послугою в Центрі надання адмінпослуг на сьогодні закріплено 4 адміністратора, які займаються саме цією категорією осіб. Така кількість дозволяє адміністративному сервісу «Ветеран» працювати у відповідності до графіка роботи ЦНАПу: понеділок, середа, п’ятниця — 08:00-17:00; вівторок, четвер — 08:00-20:00; субота — 08:00-15:00 і неділя — вихідний день.

— Ми виокремили для роботи єдиного ветеранського вікна чотири адміністратори — можна сказати, вони у нас фахівці вузького профілю. Але ми прагнемо до того, щоб із часом кожен із наших адміністраторів міг надати кваліфіковану, професійну консультацію чи допомогу ветеранам і членам їхніх сімей, — каже Інна Кравченко.

Електронна черга та як записатися до фахівця

Запис до віконечка «Ветеран» ведеться окремою електронною чергою. При цьому фахівці наголошують: ветерани і військовослужбовці — це різні категорії, тому просять бути уважними при записі.

Записатися до фахівця на зручний час у зручний день можна за допомогою Telegram-бота, Viber-бота, за номером сall-центру (073) 0583030 або ж безпосередньо в ЦНАПі. Але якщо хтось вирішить схитрувати і записатися до ветеранського віконця просто тому, що не змогли записатися на потрібну послугу, то такому відвідувачу буде відмовлено у наданні послуги.

Психологічна підготовка персоналу

— У нас були спеціальні психологічні тренінги, як правильно спілкуватися з людьми, що були на війні, тож ми намагаємось у своїй роботі дотримуватися порад фахівців, адже правильне спілкування може допомогти зменшити їх психологічне навантаження, сприяти адаптації до мирного життя та сприяти їхньому емоційному відновленню, — каже заступник директора департаменту Ігор Волошин.

Партнерство з департаментом соцполітики

Сервіс «Ветеран» також тісно співпрацює з департаментом соцполітики.

— Ми — це альтернатива подібного сервісу «Єдине вікно» департаменту соціальної політики Черкаської міської ради. Якщо ветеран/ка звернулися до нас, ми все одно передаємо документи департаменту соцполітики, виступаємо посередниками між отримувачем і надавачем послуг, — каже Інна Кравченко.

Запровадження адміністративного сервісу «Ветеран» у черкаському ЦНАПі є важливим кроком у напрямку підтримки ветеранів та їхніх сімей. Цей сервіс спрощує доступ до широкого спектра соціальних і адміністративних послуг, забезпечуючи зручний механізм отримання допомоги без зайвих бюрократичних перепон. Завдяки підготовленим фахівцям, співпраці з департаментом соцполітики та впровадженим онлайн-інструментам, система забезпечує комплексний підхід до задоволення потреб ветеранів, сприяючи їх адаптації до мирного життя.

Від editor