У Черкасах готуються до наступного опалювального сезону та підбивають підсумки попереднього

На початку квітня в місті завершився опалювальний сезон. Як тільки батареї в будинках стали холодними, «Нова якість» розпочала готувати мережі до нового. Про зимові проблеми систем опалення черкаських будинків та як їх вирішити, розповідає головна інженерка управлінської компанії Катерина Папуша.

Пориви ліквідовували в найкоротші терміни

Не секрет, що теплопостачальні комунікації житлових будинків та міста загалом перебувають у ненайкращому стані. Тож проблеми з теплом у черкаських багатоквартирках трапляються щороку. Минулий сезон, на жаль, не став винятком, але в «Новій якості» його оцінюють на тверду четвірку.

– Так, без поривів не обійшлося. І ця цифра чимала – понад тисяча випадків. Вони були різної складності, та на кожен із них ми швидко реагували. Цією зимою в нас працювали не лише цілодобові аварійки, а й оперативно-ремонтна служба, яку ми створили завчасно, – коментує Катерина Папуша. – Упродовж сезону ця бригада дуже підсоблювала. Хлопці працювали й понаднормово, а за потреби – і на вихідних. У нас діяло правило: відновлювати теплоносій не пізніше, аніж за добу, тому оперативно ставили хомути, виконували зварювальні роботи, замінювали пошкоджені ділянки труб. Звісно, траплялися випадки, коли для відновлення потрібні були серйозніші втручання, які вимагали тривалого часу. Але таких насправді було небагато.

Порив труби системи опалення на Надпільній

Та часто причиною аварійних ситуацій ставали й самі мешканці, які самовільно «прикручували» засувки на системах опалення. Упродовж зими – це близько 60 випадків. У частині будинків подібна «самодіяльність» людей узагалі мала серйозні наслідки. Наприклад, у багатоповерхівках за адресами Лазарєва, 2 та Смілянська, 96 після прикручування засувок прилади опалення буквально розірвало.

– Ми постійно застерігали мешканців від таких вчинків. Інформували, що запірна арматура не є регулятором тепла, і чіпати її не можна. Адже коли ви прикручуєте подачу носія на свій будинок, то автоматично збільшується тиск на мережі інших. А це загрожує поривами, бо більшість труб за десятиліття служби не витримують такого навантаження. Аби цього уникнути, ми навіть опломбування робили. Та до наших рекомендацій не завжди дослухалися, – пригадує Катерина Папуша. – Сподіваюся, що в наступному опалювальному сезоні містяни будуть більш обачними та відповідальними.

Такий вигляд має порив старої труби

Проблеми виникали й із розповітрюванням стояків, особливо коли неможливо було знайти власників квартир верхніх поверхів (де зазвичай знаходяться спецкрани). Це додавало суттєвих складнощів і при запуску опалення, і при аварійних ремонтних роботах. Майстрам компанії доводилося розшукувати родичів чи друзів власників житла, щоб не залишати нижні квартири без теплоносія.

– Загалом цей опалювальний період ми завершили з непоганими результатами. І зараз уже працюємо над тим, щоб новий осінньо-зимовий сезон був менш аварійним, – зауважує пані Катерина.

Від промивки до ремонту дахів. Управлінець почав підготовку до наступної зими

У компанії кажуть: запланували значний об’єм робіт – розпочинаючи промивками систем опалення в будинках і завершуючи ремонтом дахів та склінням вікон.

За словами головної інженерки, більшу частину будинків «Нова якість» промила ще торік. У сотні – такі роботи виконають перед наступним сезоном. Це важлива та вкрай необхідна процедура, під час якої відбувається очищення систем від осаду. Саме бруд, який роками осідає на внутрішніх стінках комунікацій, перешкоджає подачі тепла.

Промислова система промивки систем опалення

Окрім того, уже зараз управлінець приступає до ремонтів на мережах, де взимку траплялися пориви. Тоді працівники компанії їх лише локалізовували, щоб не зупиняти теплопостачання. Також на частині мереж планується заміна ділянок труб. Катерина Папуша наголошує, що це можливо лише за умови, коли на рахунку будинку буде достатня сума коштів.

Серед іншого – працівники «Нової якості» змінюватимуть запірну арматуру, засувки та крани в будинках, де це обладнання вже зношене чи аварійне.

Також у планах компанії – утеплення трубопроводів на технічних поверхах та в підвальних приміщеннях. Перелік багатоквартирок для цих завдань у «Новій якості» сформували ще в зимовий період.

– Для нас важливо завершити всі роботи до осені, щоб мати в запасі час і за потреби реагувати й на інші виклики. Тож ми не зволікаємо та вже зараз стартуємо з підготовкою до наступного опалювального сезону, – наголошує Катерина Папуша.

Актуальне питання: коли можна змінювати батареї у квартирах?

Міжопалювальний період – найкращий час для ремонту систем опалення у ваших оселях. Тож зараз можна сміливо планувати заміну радіаторів чи рушникосушок.

– Навіть узимку до нас надходили запитання від містян, чи можна ставити нові батареї. Тоді ми всім пояснювали, що ці чи схожі роботи неможливі в опалювальний сезон, варто дочекатися його завершення. І ось настав слушний час, коли люди можуть розпочинати ремонтні роботи. Але хочу особливо звернути увагу: про будь-які втручання в систему опалення власники квартири мають обов’язково повідомити нас. Для цього достатньо зателефонувати до кол-центру, – застерігає Катерина Папуша.

Чому це важливо? По-перше, такі маніпуляції неможливі без зливу води з мережі. А це можуть зробити лише працівники управлінської компанії. По-друге, дуже важливо, аби процес втручання в комунікації у вашому помешканні не збігався з нашими роботами в будинку. Скажімо, не можна одночасно знімати батареї та робити промивку систем опалення.

– Тому обов’язково звертайте увагу на оголошення на ваших під’їздах. Ми завжди завчасно інформуємо про планові роботи на мережах. Також, якщо у вас перед приладами опалення є крани, рекомендуємо їх закривати на випадок злиття системи. До того ж це допоможе продовжити їхній термін експлуатації, – рекомендує Катерина Папуша.