Як забезпечити успішне проходження опалювального сезону, раціонально споживати електроенергію та уникнути аварій в електромережах? На ці питання відповідає директор з охорони праці та пожежної безпеки ПАТ «Черкасиобленерго» Анатолій Гончаренко.
1. Як ПАТ «Черкасиобленерго» працює в умовах воєнного стану?
Війна – це виклик для всіх громадян держави. З початком бойових дій Товариство виконало заходи, направлені на злагоджену роботу оперативних, оперативно-виробничих і виробничих працівників. Головне завдання – безаварійний та надійний розподіл електричної енергії в Черкаській області, допомога Збройним Силам України в боротьбі з окупантами.
2. Які дії виконує ПАТ «Черкасиобленерго», аби забезпечити підготовку та успішне проходження опалювального сезону 2022-2023 рр.
Опалювальний сезон – це завжди не проста пора, як для споживача, так і для нашого Товариства. Товариство діє відповідно до плану заходів з підготовки об’єктів паливно-енергетичного комплексу до проходження осінньо-зимового періоду, який затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України. А саме:
– узгодження порядку взаємодії Товариства з органами виконавчої влади та військовими адміністраціями;
– створення необхідного аварійного запасу обладнання і матеріалів, палива;
– виконання планових ремонтних робіт електрообладнання.
Отримання Декларації про готовність до роботи в осінньо-зимовий період 2022-2023рр. та інше.
3. Які дії має виконувати споживач задля раціонального використання електроенергії?
Аби користуватись електроенергією, кожен споживач має укласти два договори: договір про надання послуг з розподілу електричної енергії, який укладається з оператором системи розподілу електроенергії ПАТ «Черкасиобленерго» або іншим ліцензіатом (АТ «Укрзалізниця») та договір про постачання електричної енергії, який укладається з постачальником послуг ТОВ «Черкасиенергозбут» або іншим, які отримали ліцензію на території провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії.
Не використовувати саморобні електроприлади (в тому числі опалювальні), це небезпечно для вашого життя та життя оточуючих;
Дбати про свою безпеку під час використання електричної енергії.
Дотримуватись величини договірної потужності, яка прописана в договорі про розподіл електроенергії.
4. Що таке дозволена (договірна) потужність?
Дозволена (договірна) потужність – максимальна величина потужності, дозволена до використання в будь-який час за кожним об’єктом споживача відповідно до умов договору споживача про розподіл (передачу) електричної енергії, набута на підставі виконання договору про приєднання до електричних мереж або у результаті набуття права власності чи користування на об’єкт.
5. Якщо навантаження електромережі перевищує норми?
Якщо навантаження електромережі перевищує норми, то це може стати причиною аварій в електромережах – як внутрішньобудинкових, так і зовнішніх, що живлять цілі будинки і квартали. При одночасному ввімкненні електроприладів (електроопалювальне устаткування, водонагрівачі, кондиціонери, мікрохвильові печі, електрочайники та інше) необхідна потужність для їх роботи зростає в рази, електромережі, що не розраховані на такі навантаження, працюють в аварійному режимі. Це призводить до масових відключень електроенергії.
6. Хто відповідає за стан електромереж та їх обслуговування?
За зовнішні електромережі відповідальність несе оператор системи розподілу електричної енергії.
За стан електромережі в квартирі чи приватному будинку відповідальність несе власник житла.
За внутрішньобудинкові електромережі – керівники управлінських компаній багатоквартирних будинків або голови ОСББ. Вони зобов’язані організувати обслуговування внутрішньобудинкових мереж.
Важливо перед початком опалювального сезону привести до ладу усі електромережі, які живлять будинок, і, безпосередньо, квартири багатоповерхівок.
7. До кого звертатись в разі відсутності електроенергії?
У разі відключення світла необхідно звернутися до балансоутримувача вашого житлового будинку: ОСББ, управлінська компанія. Не намагайтеся здійснити ремонт самостійно, це небезпечно.
У разі аварій в мережах ПАТ «Черкасиобленерго» споживач може телефонувати до кол-центру Товариства, який працює 24/7 за багатоканальними номерами: (0472) 33-87-87, (093) 170-40-57, (050) 434-87-87, (067) 690-48-48, 0800-501-328 та повідомити про ситуацію, що склалася, а також отримати необхідну інформацію щодо причини аварії та терміну її усунення у режимі прямого зв’язку з оператором або за допомогою інтерактивного голосового меню.