Перше, на що обов’язково звертаєш увагу, потрапивши з України в Німеччину – це робота транспорту. І порівняння це, звісно, не на користь вітчизняних перевізників. Отже: в Німеччині відсутні приватні перевізники, тобто, ніяких маршруток, тендерів та домовленостей. Виключно муніципальний транспорт, який фінансується з міського бюджету.
У Фрайбурзі перевезенням пасажирів займаються трамваї та автобуси. Містом курсують трамваї 4 генерацій, що обслуговують 5 трамвайних маршрутів. І я навіть не знаю, які з них більш привабливі: сучасні чи вінтажні з 70-х років. Автобусних маршрутів близько десятка, працюють на них такі ж самі великі Мерседеси, що й на черкаському 22 маршруті. Тільки, звичайно, більш сучасні.
Вартість квитка, єдиного для автобусів і трамваїв, складає 2 євро 30 центів. Купивши квиток, ви можете протягом години переміщуватись в будь-якому напрямку, роблячи пересадки. Також є колективні квитки на 4 або 5 пасажирів, добові та на певну кількість поїздок, а також місячні проїзні. Кондукторів немає – квитки купуються в автоматах. Інколи заходять контролери. “Зайці” можуть “попасти” одразу на 60 євро штрафу.
І головне: транспорт рухається за графіком. Завдяки цьому можна заздалегідь вирахувати маршрут і не спізнитись на зустріч чи роботу.
В години пік кількість рухомого складу збільшується, очікування на зупинці не перевищує 4-5 хвилин, а з одного кінця міста на другий з пересадками можна дістатись за 35-40 хвилин.
Фрайбург за розмірами приблизно відповідає Черкасам. Приміське сполучення здійснюють електрички, на яких також діють міські проїзні квитки.
Дивіться також: Німецькі канікули очима черкаського журналіста (Фрайбург)
Німецькі канікули очима черкаського журналіста: риболовля
Німецькі канікули очима черкаського журналіста
