Касаційний цивільний суд Верховного Суду, розглянувши справу №235/499/17, постановив: надавачі послуг зобов’язані проводити повірку лічильників за власний кошт.

Тому що кошти на повірку вже закладені в чинному тарифі.

Це означає, що усі споживачі мають право вимагати провести повірку лічильників коштом надавачів послуг.

Підприємства-постачальники не поспішають витрачати гроші на повірки.

А в деяких випадках у договорах на постачання комунальних послуг передбачають положення про обов’язок споживачів проводити такі повірки за свій кошт. Проте це незаконно, розповідає юрист Артем Кірюшин.

Він пояснює: «Положеннями статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (зокрема демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовують для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються коштом суб’єктів господарювання, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. При цьому періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання».

Отже, якщо термін періодичної перевірки спливає, треба письмово попередити підприємство – надавача послуг, щоб її провело.

Змушуючи споживача самому проводити і оплачувати повірку лічильника, працівники підприємства чинять незаконно.

Від editor